III Міжнародний семінар 2016: формування системи знань з історії образотворчого мистецтва

15–17 червня 2016 року навчально-естетичний комплекс зустрів гостей з 20 областей України, а також Росії та Болгарії, серед яких близько 120 колег, викладачів образотворчого мистецтва, історії образотворчого мистецтва, науковців. Всі вони зібралися під теплим херсонським сонцем задля обміну досвідом на ІІІ Міжнародному науково-методичному семінарі з проблем розвитку початкової мистецької освіти (образотворче та декоративно-прикладне мистецтво, дизайн). Тема цього року – “Формування системи знань з історії образотворчого мистецтва учнів шкіл естетичного виховання” – надзвичайно зацікавила фахівців у галузі педагогіки мистецтва, бо вона є дуже важливою, і до цього року проблеми викладання історії образотворчого мистецтва на всеукраїнському рівні не обговорювалися.

Розпочався семінар з пленарного засідання, під час якого провідні науковці окреслили загальні проблеми і питання викладання історії мистецтва у початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах. Також учасники ознайомилися з виставкою “Метаморфози мистецтва” у кіноконцертному залі “Ювілейний”, яка наочно демонструє систему викладання історії образотворчого мистецтва у навчально-естетичному комплексі “Художня школа” м.Херсона та виставкою “Україна об’єднує світ” у херсонській міській галереї дитячої та юнацької творчості “Синій кіт”, на якій представлені роботи переможців та лауреатів ІV міжнародного Інтернет-конкурсу “Марка дружби”. Серії міні-виставок робіт учнів комплексу, які були представлені у аудиторіях Дитячої художньої школи та Дизайн-ліцею, продемонстрували еволюцію мистецтва у дитячих роботах.

Другий день семінару був насичений доповідями педагогів-практиків, які безпосередньо займаються викладанням історії мистецтва та інших предметів мистецького циклу. Всі із задоволенням ділилися власними розробками та з цікавістю сприймали знахідки своїх колег.

На завершення семінару відбулися майстер-класи з валяння вовни, виготовлення іграшки-свистульки з глини, вузликового батику, ігрових форм контролю знань на уроках історії мистецтв, вишивки ковровою голкою, петриківського розпису, розпису на склі та рисунку як методу діагностики особистості та корекції емоційного стану особистості.

Організатори отримали багато схвальних відгуків від учасників та пропозиції та побажання зустрітися на ІV Міжнародному науково-методичному семінарі з проблем розвитку початкової мистецької освіти!

Друковані матеріали