Всеукраїнський семінар 2011: етнокультурне спрямування змісту навчальних програм

В Україні є така традиція: радісні події святкувати не вузьким сімейним колом, а запрошуючи сусідів, родичів, знайомих, щоб поділитися своїми досягненнями, позитивною енергією. Саме цей звичай об’єднує маленькі купки людей в єдиний організм, робить їх співучасниками, співдіячами єдиної справи.

Напередодні святкування своєї 233 річниці Херсон також запросив гостей, щоб поділитися своїми досягненнями в галузі мистецької освіти на прикладі Навчально-естетичного комплексу “Художня школа”, який є взірцем для художніх шкіл та шкіл естетичного виховання України, бо на сьогодні комплекс є унікальним освітнім центром, який реалізує принципи неперервності освіти в галузі образотворчого мистецтва та індивідуально-творчого підходу до мистецького навчання дітей та молоді з орієнтацією їх на професію.

Близько 200 провідних науковців, керівників шкіл, методистів, викладачів з 55 міст різних регіонів України взяли участь у Всеукраїнському науково-методичному семінарі з проблем розвитку початкової спеціалізованої мистецької освіти (образотворче та декоративне мистецтво, дизайн) за темою: “Етнокультурне спрямування змісту навчальних програм художніх шкіл, художніх відділень шкіл естетичного виховання“, який відбувся 14-16 вересня 2011 року.

Організаторами семінару були Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Державний методичний центр навчальних закладів культури і мистецтв України, Управління культури і туризму Херсонської обласної державної адміністрації, Управління культури Херсонської міської ради.

Проведення в м.Херсоні на базі Навчально-естетичного комплексу “Художня школа” Всеукраїнського семінару безумовно дало поштовх для подальшого розвитку мистецької освіти не тільки в нашому місті, а й в інших містах та регіонах України. Учасники семінару повернулися додому окриленими, повними ідей та нових задумів і з сподіванням, що дитяче мистецтво ще не раз збере представників різних куточків України в нашому квітучому місті!

Теми виступів

  • Алтипіна Н.М. Мистецтво первісних людей – витоки національної культури.
  • Афанасьєва А.В. Використання традиційних форм та декору керамічних та скульптурних виробів народних майстрів України для створення круглої скульптури на тему “Тварина, риба, птах”.
  • Білецька С.А. Етнічні мотиви в сучасній графіці в творчих роботах учнів старших класів.
  • Вереш О.М. Етномотиви в дитячій іграшці. Лялька-мотанка.
  • Власюк Т.В. Мистецтво вазопису Давньої Греції як візитна картка античної етнокультури.
  • Довгань О.М. Вплив вивчення курсу міфології на формування творчих здібностей учнів.
  • Задніпрянна Н.Г. Знайомство учнів молодших класів з жанрами мистецтва. Портрет.
  • Зубаха Т.В. Педагогічні можливості використання жанрів образотворчого мистецтва у навчальному процесі (на прикладі етнічного натюрморту).
  • Ковач І.І. Львівська традиційна школа образотворчого мистецтва: використання знань і умінь, здобутих у львівській школі у практичній роботі по формуванню національної культури.
  • Кузнецова О.І. Специфіка методичної роботи в Дитячій художній школі та Дизайн-ліцеї
  • Кузнєцова С.О. Використання етнічних мотивів слов’янських народів в дитячій графіці
  • Кузьома Д.О. Використання національних мотивів в пейзажі. По горах, по долах.
  • Мартиненко О.І. Історія світової культури: знайомство зі стилями та їх вплив на розвиток етнічної культури. Стиль “Модерн”.
  • Мартинова О.Л. Етномотиви у сакральному мистецтві. Іконопис.
  • Мацвейко О.Г. Шрифтова культура як носій національних культурних традицій.
  • Москаленко І.Ю. Театральне мистецтво як засіб формування художньої етнокультури учнів. Театральний натюрморт.
  • Надєіна Н.М. Використання прийомів стилізації, притаманних народному мистецтву, при створенні іграшок.
  • Панчишин О.О. Національне виховання учнів засобами вивчення українського національного костюму. «Веснянки»
  • Пономаренко Г.О. Формування художньо-творчої самостійності учнів за допомогою виражальних засобів живопису.
  • Пустовалова Л.Л. Технологія використання засобів батику
  • Разінкова О.В. Формування просторових уявлень дітей молодшого шкільного віку. Людина в русі.
  • Русакова О.Є. “Веснянки”. Використання українського народного костюму, його елементів та декору в творчих композиціях.
  • Файнштейн Г.О. Анімалістичний жанр в світовій культурі та в дитячій творчості.
  • Шиян Н.І. Знайомство з історією культури України. Культура Трипілля та використання її елементів у творчих роботах учнів.